Masina cu aer comprimat – una dintre masinile viitorului

city-flowair

Una dintre masinile viitorului va fi cu siguranta masina cu aer comprimat. Aceasta este ieftina, emisiile sunt zero, costurile de intretinere extrem de reduse, este mica si usor de parcat, dar in interior spatiul este destul de mare. Practic, motorul are nevoie de o explozie de aer comprimat pentru a porni masina.

Compania franceza Moteur Development International si compania Zero Pollution Motors din New York (MDI/ZPM) au lansat linia de vehicule cu aer comprimat FlowAIR. Aceasta contine cinci modele cu caracteristici destul de diferite. La toate modelele soferul este pozitionat in centrul autovehiculului. Masinile FlowAIR se livreaza direct din fabrica, ceea ce scoate din discutie comisioanele dealerilor.

One FlowAIR

Acest vehicul poate fi configurat pentru a gazdui 3 sau 5 persoane. Costul estimat: 3.500 euro, sau 5.300 euro – cu dotari suplimentare.

oneflowair

City FlowAIR

Un vehicul de familie, cu 4 usi si 6 locuri. Costul estimat: 13.000 euro.

Specificatii tehnice:

  • Sistem de propulsie in 6 cilindri
  • Motor de 75 CP care injecteaza aerul comprimat in mod electronic
  • Viteza maxima de 154 km/h
  • Combustibil: aer comprimat
  • Rezervor de 30 de litri (8 galoane)
  • Eficienta consumului de combustibil: 30 l aer comprimat/1370 km (adica 2,2 l/100 km)
  • Incarcatorul din dotare: compresor de 5,5 kwh si 110/220 V
  • Durata de incarcare: mai putin de 4 ore
  • Emisii: zero.

city-flowair-inside

Mini FlowAIR

Mini FlowAIR este modelul economic al companiei si are 2 usi si 3 locuri. Costul estimat: 9.200 euro.

mini-flowair

AIRPod

AIRPod Urban Transporter nu pare un model adevarat de masina, dar are unele merite. Acesta poate gazdui patru persoane si se conduce cu un joystick. Producatorii l-au gandit pentru transportul in aeroporturi, dar si pentru cel urban. Are autonomie de 220 km, atinge o viteza maxima de 70 km/h si rezervorul de aer poate fi incarcat in 90 de secunde. Are mai putin de 500 de kilograme si parcurge 200 de km cu un cost de circa 1 euro. Costul estimat al masinii este de 7.500 de euro.

airpod

Mai exista si MultiFlowAIR, un vehicul destinat transportului public de persoane.

Motorul cu aer comprimat este inventat si dezvoltat de inginerul de curse de Formula Unu – Guy Negre. Acest motor functioneaza in 4 moduri:

  • la o viteza mai mica de 56 km/h decomprima aerul comprimat stocat in rezervor pentru a misca pistonul;
  • la o viteza mai mare de 56 km/h incalzeste aerul comprimat inainte de a-l decomprima; acest lucru creste volumul, dar si eficienta;
  • al treilea mod nu se bazeaza pe aerul comprimat din rezervor, ci foloseste o supapa de admisie, apoi incalzeste acel aer inainte de a-l decomprima;
  • al patrulea mod are doua functii: foloseste admisia atat pentru a reumple rezervorul cu aer, cat si pentru a incalzi aerul ce intra si a impinge astfel pistonul.

Cu preturi si randamente atat de bune, masinile cu aer comprimat promit sa devina unele dintre masinile viitorului apropiat, impreuna cu cele electrice. Eu categoric am trecut o astfel de masina pe lista dorintelor, langa casa independenta energetic.

Sursa articolului si a fotografiilor: Future Cars, Zero Pollution Motors

4 thoughts on “Masina cu aer comprimat – una dintre masinile viitorului

    • Probabil ca va urma si un design mai frumos. Eu astept ziua in care vor semana cu un A5 🙂 De obicei prima generatie de aparate si masini de un anume fel este mai putin reusita. Important e ca exista initiative, ca lucrurile incep sa se miste si ca preturile sunt bune.

Lasa un comentariu cu parerea ta