4 tehnici de automasaj pentru stimularea si inviorarea fetei

automasajul fetei2

Fata este o parte intima a corpului. Putem sa atingem mana cuiva pe care nu il cunoastem bine, dar fata nu. Fata fiecaruia este foarte personala, este identitatea noastra. Ea reprezinta oglindirea starilor sufletesti pe care le traim, dar si a stilului de viata. O noapte pierduta se vede pe fata, la fel cum se vede daca fumam sau nu, daca ne hidratam suficient, daca suntem fericiti si impliniti.

Oricat de mult incercam sa ne ingrijim fata si sa avem o viata sanatoasa si echilibrata, sunt perioade in care aratam obositi, tenul este ofilit si tern, iar fata este cazuta. In tinerete, aceste probleme sunt temporare si reversibile, fiind marcate de excese in stilul de viata – prea multa munca, prea putin somn, etc. La varste mai inaintate, toate aceste semne sunt permanente. De aceea este bine sa le prevenim, amanam sau amelioram in mod constant de-a lungul vietii. Una din cele mai simple si eficiente metode este aceea a masajului facial, prin care se preseaza anumite puncte-cheie, ceea ce are efecte aproape imediate asupra fetei.

Urmatoarele 4 tehnici de automasaj au ca efect stimularea si inviorarea fetei atunci cand suntem obositi si fiecare dintre ele dureaza doar cateva minute.

Stimulare

Imbunatateste circulatia si invigoreaza fata (Trezirea de dimineata)

Un masaj facial facut dimineata iti va trezi muschii fetei si te va ajuta sa te simti invigorat.

  • Stai pe marginea patului cu picioarele sprijinite pe podea. Odihneste-ti mainile pe coapse si relaxeaza-ti umerii. Asigura-te ca stai drept. Inspira si expira adanc de trei ori. La urmatoarea expirare inchide ochii si strange-i cat de mult poti. Tine strans si numara pana la 3.
  • In timpul inspirarii deschide ochii si asteapta pana ti se clarifica vederea, aproximativ 3 secunde. In timpul expiratiei inchide ochii din nou, strange cat de mult poti, numara pana la 3 si elibereaza. Repeta pasii 1 si 2 de cinci ori, asigurandu-te ca numeri intotdeauna pana la 3 intre deschiderea si inchiderea ochilor.
  • Folosind buricele degetelor ambelor maini, loveste-ti usor fata. Incepe de la frunte, apoi la obraji, zona din jurul ochilor si maxilarul. Tine-ti degetele drepte si mentine un ritm dinamic in timp ce stimulezi fiecare muschi al fetei. Maseaza-ti usor si scalpul, unde poti folosi putina presiune.
  • Relaxeaza-ti bratele pe langa corp si respira adanc de doua ori. In timpul urmatoarei inspirari, ridica usor umerii, ca si cum ai vrea sa-ti atingi urechile. Mentine, numarand pana la 5, iar la urmatoarea expirare, elibereaza-i brusc. Asigura-te ca nu creezi nici un fel de rezistenta. Elibereaza-i complet. Repeta de 3 ori.

Deschidere

Readuce echilibrul muschilor fetei

  • Aseaza-te la masa, cu coatele sprijinite pe suprafata ei. Apleaca-ti usor capul in fata; inchide ochii si pune-ti degetele ambelor maini de-a lungul mijlocului fruntii, de la baza nasului pana la linia parului. In timpul expirarii preseaza treptat, aplicand presiune egala cu toate degetele. Mentine in timp ce inspiri.
  • In timpul expirarii trage usor degetele spre tample, intinzandu-ti muschii fruntii, fara a trage de piele. Mentine, numarand pana la cinci si respirand regulat. Elibereaza si muta-ti degetele pe partile laterale ale fruntii. In timpul expirarii repeta presarea si intinderea de la pasii 1 si 2.
  • Repozitioneaza-ti degetele astfel incat degetele mici sunt in punctul cel mai de sus al tamplelor, in timp ce degetele aratatoare ating partea posterioara a pometilor. Expira si aplica aceeasi presiune cu toate degetele, folosind mai putina presiune decat cea aplicata la frunte. De data asta nu intinde, doar mentine. Numara pana la cinci si elibereaza incet.
  • Treci in jos spre maxilar si aseaza-ti degetele de-a lungul muschilor maxilarului, cu degetele mici in spatele pometilor si aratatoarele in coltul maxilarului. Aplica presiune egala cu toate degetele si din nou, doar mentine, numarand pana la cinci. Incheie prin a-ti pune mainile pe fata si respira de trei ori.

Stimulare

Ridica-ti fruntea si sprancenele (Descretirea fruntii)

  • Exista o conexiune intre musculatura fruntii, gatului si umerilor, asa ca este important sa eliberezi orice fel de tensiune din partea de sus a corpului inainte de a incepe aceasta tehnica. In timp ce respiri regulat, ridica si lasa in jos umerii de trei ori si fa usor trei rotiri de cap in sensul acelor de ceasornic si trei in sens opus.
  • Priveste fix in fata. Pune-ti lateralele ambelor aratatoare chiar deasupra sprancenelor. Apasa usor pe frunte si trage-le usor in jos. Simultan, opune rezistenta acestei miscari cu sprancenele, ridicandu-le. Elibereaza si repeta de trei ori.
  • Pune-ti mana dreapta pe frunte, aproape de linia parului. Apasa pe frunte si intinde-o usor in sus. Mentine miscarea in timp ce apleci capul inainte, pana cand simti o intindere placuta a fruntii. Elibereaza de trei ori, respirand regulat. 
  • Creeaza un „V” intre aratator si degetul mijlociu de la fiecare mana. Pune-le pe frunte. In timpul expiratiei apasa cu degetele pe frunte si indeparteaza-le usor, intinzand muschii de sub piele. Elibereaza si repeta de trei ori.

Revigorare

Intinde-ti si relaxeaza-ti fata pentru a intensifica trasaturile (Inviorarea nasului)

  • La inceput relaxeaza-ti toata fata. Aseaza-te confortabil, privind direct in fata. In timp ce expiri, deschide gura cat de mult poti si incepe sa faci cercuri mari cu maxilarul, ca si atunci cand mesteci. Fii sigur ca miscarea este larga si include toti muschii fetei.
  • Pune-ti artatorul de la mana stanga pe varful nasului. Inchide ochii si respira adanc de trei ori. In timpul urmatoarei expiratii impinge varful nasului cu degetul si mentine. Nu folosi prea multa presiune si nu apasa spre inauntru – concentreaza-te sa apesi varful nasului in sus.
  • In timp ce impingi varful nasului in sus, ruleaza-ti buza superioara spre interior, simtind intinderea dintre varful nasului si buza de sus. Numara pana la cinci si lasa buza libera. Repeta pasii 2 si 3 de 15 ori, respirand regulat.
  • Apasa varful nasului cu buricul degetului mijlociu de la mana stanga. Aplica putina presiune si roteste varful nasului. Fa 10 cercuri in sensul acelor de ceasornic. Evita sa strangi varful nasului prin a presa prea tare.

Inainte de fiecare sesiune de masaj, indiferent cat de scurta este, respira profund de cateva ori. Daca nu sti sa respiri corect, invata acum; este foarte simplu si te ajuta in orice situatie stresanta:

Aseaza-ti o mana pe stomac si una pe piept. Inspira adanc si incet, timp de 5 secunde, observand si imaginandu-ti plamanii cum se umplu cu aer. Diafragma (muschiul dintre plamani si stomac) va cobori ca sa faca loc plamanilor ce se umplu cu aer si va face stomacul sa se ridice. Vei simti acest lucru cu palma asezata pe stomac. Pieptul se va ridica si se va mari si el, datorita aerului patruns in plamani. Este in regula daca simti un usor discomfort in zona abdomninala. Acum expira incet, timp de 7 secunde, eliminand aerul din plamani si apoi contracta putin muschii abdominali pentru a scoate tot aerul din plamani, inainte de a inspira din nou.

Sursa: Beata Aleksandrowicz – ”Quick & Easy: Masajul facial”

CITESTE SI:

5 tehnici de automasaj al fetei pentru revitalizarea mintii si a corpului

Masti naturale pentru ten ridat, ofilit si tern

Cum imi ingrijesc tenul in mod natural

10 adevaruri despre ingrijirea pielii de care ar trebui sa tinem cont

Secretele frumusetii gheiselor – 3 ingrediente naturale cu care isi ingrijesc pielea + tratamente

Sursa foto

Lasa un comentariu cu parerea ta