Exercitii care ard grasimea de pe abdomen

exercitii care ard grasimea de pe abdomen

Grasimea de pe abdomen ne da bataie de cap la toti, femei si barbati deopotriva. Mai mult, poti sa faci sport destul de mult, sa slabesti si sa te tonifiezi, iar pernuta aceea de grasime de sub ombilic sa fie inca acolo. Adevarul este ca acea grasime ne paraseste ultima, mai ales pe femei, si nu poti scapa de ea doar cu sport, fara sa ai grija putin si la dieta.

In general zaharul si mai ales fainoasele consumate in cantitati prea mari se depun in zona aceea, la fel semipreparatele, produsele gen fast-food si cam tot ce numim junk food. Deci zaharul si fainoasele sa fie primele pe care le reduci sau chiar elimini din alimentatie, ori le inlocuiesti cu ceva mai sanatos: fructe si cereale integrale. In general este bine sa mananci mancare adevarata, cat mai putin procesata, adica fructe, legume cat mai multe, cereale integrale, smoothies si sucuri proaspat stoarse in loc de sucuri ambalate, carne slaba si mancare gatita simplu acasa, iar mesele sa-ti fie compuse din cat mai putine ingrediente.

Dar partea de dieta o dezbatem pe larg in alte materiale, pentru ca azi ne concentram pe ce putem face acasa, sau la sala de sport, pentru a scapa mai repede de burtica. Repet, programele de mai jos trebuie sa aiba loc in paralel cu mancatul rational. Altfel, poti face sport, poti sa construiesti chiar masa musculara, dar ea sa nu se vada de dupa stratul de grasime care o acopera. Vorbesc din proprie experienta.

Adevarul despre „patratele”

Adevarul despre cum putem scapa de grasimea de pe burta ni-l prezinta Kelly si Daniel in clipul de mai jos si este urmatorul:

  • Nu poti slabi doar intr-o parte a corpului; slabirea se face relativ uniform. Daca vrei, poti doar sa lucrezi mai mult o anumita zona a corpului de care nu esti multumit, pentru a o tonifia si remodela.
  • Daca vrei sa dai jos grasime de pe abdomen, trebuie sa faci exercitii complexe care antreneaza intreg corpul, pentru ca nu rezolvi problema facand doar abdomene. Pur si simplu abdomenele nu te ajuta sa arzi suficiente calorii incat sa se produca slabirea. Ideale sunt exercitiile care topesc grasimea de pe intregul corp, adica exercitiile cardio.
  • Facand doar abdomene, muschii lucreaza si se formeaza, dar nu ii vei vedea din cauza grasimii. Asa ca uita de aparatele „minune” care promit ca daca executi miscari in zona taliei vei avea abdomen de revista. Sunt minciuni.
  • Trebuie sa fii sau sa devii activ, sa nu fii sedentar, sa te misti constant, zilnic, cat mai mult in natura si sa nu te limitezi la cateva exercitii pe care le faci acasa. Iesi cu cainele in parc, plimba-te cu bicicleta, sari coarda, mergi cu trotineta sau cu rolele impreuna cu copiii, catara-te pe munte, sari la trambulina, inoata – fa orice iti place si presupune sa te misti. Orice miscare consuma energie, iar slabirea se produce atunci cand energia consumata este mai mare decat cea acumulata din alimentatie.
  • Kelly si Daniel, pe care te-ai obisnuit deja sa ii vezi, ne recomanda sa facem programe foarte intense de 2-3 ori pe saptamana si programe cu impact cardio scazut in celelalte zile. De 2 ori pe saptamana putem executa programe pentru forta.
  • Nu te lasa amagit de noua moda de a avea un procent cat mai mic de grasime pe corp, sau de conceptia gresita ca daca nu ai pachetele pe abdomen, nu esti in forma fizica suficient de buna. De fapt, te expui chiar la riscuri in ce priveste sanatatea daca ai prea putina grasime pe corp (daca organismul trece printr-o criza – accident, boala – si slabeste din aceasta cauza, cand nu mai avem grasime pe corp, incepe sa dizolve muschii pentru a mentine in viata organele vitale, ceea ce ne pune in pericol viata). Este in regula sa avem putina grasime pe corp si pe abdomen. Problemele de sanatate apar cand avem prea multa grasime pe burta. Daca ai o obsesie privind corpul fara grasime, ar fi bine sa iti reconsideri modelul si imaginea corporala.
  • Oamenii care au acele patratele pe abdomen sunt cei care fac antrenamente foarte intense si foarte lungi, iar ca sa mentii acest aspect al abdomenului ani de zile, efortul este urias si nu merita neaparat. In general atletii ajung la asa un abdomen, poate fara sa urmareasca neaparat asta, pentru ca sunt nevoiti sa faca ore intregi de antrenamente pe zi.
  • Ca sa mentii aspectul perfect „cu patratele” al abdomenului un timp indefinit, presupune enorm de mult antrenament si diete nesanatoase care priveaza corpul de multi nutrienti, iar in timp imbolnavesc. Majoritatea modelelor din reviste sunt ajutate de photoshop, sau nu beau apa aproape deloc cu doua zile inainte de sedinta foto sau de evenimentul la care apar, ceea ce este cat se poate de nesanatos. (Din categoria „nu incerca asta singur acasa”). Unele vedete de la Hollywood se supun la asemenea regimuri inumane sub indrumarea unui nutritionist – lucru pe care eu nu il inteleg. Ar fi o naivitate sa credem ca acele corpuri perfecte de fete si baieti exista in realitate. Presupunand ca exista, cate ai vazut vreodata cu ochii tai de aproape?
  • Daca ajungi sa fii in forma fizica buna, sa rezisti la efort, sa te simti bine si sa iti placa felul in care arati, este perfect. Iar asta se poate mentine toata viata pentru ca se obtine cu un efort omenesc, in timp, alimentandu-te sanatos.
  • Nu este nevoie sa exagerezi cu antrenamentele, pentru ca peste o anumita limita, ele nu mai au efectele pe care le cautam si pot deveni chiar daunatoare sanatatii. Corpul are, totusi, limite.
  • Exista diferente mari intre oameni in ce priveste rezistenta la efort si raspunsul organismului lor. Unii construiesc masa musculara mai rapid decat altii, sau dobandesc rezistenta la efort fara prea mult antrenament. Depinde si de starea generala de sanatate a fiecaruia. Din start, barbatii se nasc cu mai multa masa musculara decat femeile, ceea ce ii avantajeaza, dar este o problema de evolutie si trebuie s-o luam ca atare.
  • Nu e nici o problema cu oamenii care au pachetele de muschi, poate ca unii sunt foarte sanatosi asa si e ok, dar pentru noi nu e in regula sa vrem pachetele doar din motiv estetic si cu orice pret.
  • Concentreaza-te pe ce e sanatos pentru tine si nu te compara cu altii, nici pe altii cu tine.
  • Nu conteaza cum arati, ci ce poate corpul tau sa faca pentru tine in viata reala. Pentru ca acolo folosim rezultatul antrenamentelor: cand urcam scarile fara sa gafaim, cand rezistam ore in sir pe ringul de dans, cand inotam in lac, ne cataram pe munte sau ne jucam cu copiii o zi intreaga, ori practicam de placere un sport.
  • A incerca sa scapi de grasimea de pe abdomen nu e un lucru rau, iar a incerca sa construiesti patratele nu e neaparat cel mai sanatos lucru pe care il poti face. Depinde de fiecare. Moderatia este cuvantul de ordine. Per total, fii multumit cu mostenirea ta genetica si vezi ce poti face incat sa te simti bine in pielea ta.

Acum ca am inteles cum stau lucrurile cu grasimea de pe abdomen, sa vedem cateva programe care antreneaza intregul corp pentru a te ajuta sa slabesti, dar care se concentreaza pe miscari ce solicita foarte mult abdomenul, astfel incat dupa o vreme sa slabesti, dar sa iti si definesti muschii abdominali, sau ravnitele „patratele”.

Nu uita sa incepi cu incalzirea, daca programul nu contine cateva exercitii de acest fel.

Incheie orice program de sport cu stretching.

ATENTIONARE: Nu toate exercitiile si programele de sport sunt potrivite pentru toata lumea. Daca simti ca nu poti sa faci un anume exercitiu, treci la urmatorul si nu te forta. Daca ai probleme de sanatate, mai ales cu inima, cu coloana, cu muschii, cu articulatiile, sau boli cronice grave, consulta-ti medicul inainte sa incepi orice program de sport. Respecta indicatiile din fiecare program, executa corect miscarile si nu sari niciodata peste incalzirea de inceput si stretchingul de final pentru a evita accidentarile. Toate informatiile si materialele de mai sus, cat si din celelalte alticole referitoare la sport, au caracter informativ si se adreseaza persoanelor sanatoase. Nu imi asum responsabilitatea pentru eventualele accidentari pe care le poti suferi in timpul antrenamentelor. 

 Sursa foto

One thought on “Exercitii care ard grasimea de pe abdomen

Lasa un comentariu cu parerea ta