Strategia cu care sa faci din acest an cel mai bun an al tau de pana acum (V) – 20 de obiceiuri ale oamenilor de succes

DeathtoStock_Medium4

20 de obiceiuri bune pe care sa le adopti si care te ajuta sa ajungi la o performanta de elita

Putem intelege teoria, tot ce e expus in acest material si in altele, putem avea si o strategie buna, dar totusi sa nu reusim sa punem aceste idei valoroase in practica. Pentru asta avem nevoie de disciplina, determinare si perseverenta, sa nu renuntam cand ne e greu sau nu avem timp, sa nu ne descurajam daca rezultatul nu apare imediat, sa invingem frica, sa nu amanam si multe alte probleme care ar mai putea sa ne tina pe loc. Cel mai important element care ne ajuta sa facem orice schimbare in viata noastra si sa fie durabila sunt obiceiurile.

Mai jos ai o lista cu obiceiuri pe care ar fi bine sa le adopti treptat pentru a te ajuta sa ramai concentrat pe planul tau si sa il duci la indeplinire. Acestea sunt obiceiurile pe care se bazeaza cei mai mari performeri ai lumii, sunt testate, dau rezultate maxime si sunt cele mai potrivite sa-ti bazezi pe ele strategia acum, sau in orice alta situatie. Daca nu stii prea multe despre obiceiuri si cum poti sa le implementezi, citeste articolul Cum scapi de obiceiurile proaste si cum le adopti pe cele bune. (Optional, poti citi si Puterea obiceiurilor de a ne schimba viata).

Vei observa ca multe dintre obiceiuri se leaga de rutina de dimineata si de seara. Acestea sunt momente care au puterea de a ne umple de energie fizica si mentala si e bine sa le folosim la maxim. Alege-ti dintre ele obiceiurile de care crezi ca ai nevoie si incepe cu cel mai important. Studiile au aratat ca avem nevoie de 21-66 de zile pentru a adopta un obicei nou si pana la 100 de zile daca este vorba de unul care nu ne face placere sau e mai complex. Se recomanda sa adoptam obiceiurile pe rand, pentru ca nu ne putem concentra la mai multe elemente noi deodata. Insa daca vei vrea sa adopti mai multe ritualuri din lista de mai jos, incepe cu primul si dupa 1-2 saptamani, cand acesta e aproape implementat, treci si la urmatorul.

1. Ai grija de convingerea ta. Daca nu crezi ca poti face acest an cel mai bun an al tau de pana acum, nu vei face nici primul pas. Foloseste-te de experienta din trecut in care ai reusit sa realizezi ceva important pentru tine si gandeste-te ca daca ai putut o data, vei reusi de oricate ori iti propui ceva. Poti folosi mantre sau afirmatii pozitive (de exemplu: „pot sa realizez chiar si lucruri mari, mai ales daca le impart in bucati mai mici”, „sunt convins ca am calitatile, experienta si puterea sa imi transform viata”, „acest an este cel mai bun an al meu de pana acum” – foloseste timpul prezent, de parca s-ar fi intamplat deja; este un truc pentru ca afirmatiile sa aiba efect, „aceasta este o zi minunata”, „azi sunt plin de energie”, „azi imi ridic munca la urmatorul nivel”, etc.). Orice idee repetata suficient de des, devine convingere. Iar convingerile inving frica.

2. Trezeste-te mai devreme. Daca nu-ti ajunge timpul sa muncesti pentru a-ti atinge acest obiectiv, trezeste-te cu minim o ora mai devreme, in care sa lucrezi la proiectul tau, sau sa faci sport si alte activitati pentru a putea sa eliberezi timp pentru visul tau. Trezitul de dimineata este un obicei bun, care iti ia maxim 2 luni sa-l implementezi, chiar daca la inceput e greu, si iti ofera avantajul linistii si a lipsei distragerilor de peste zi. Este un timp de calitate, perfect pentru a te concentra la ce e important.

3. Incepe ziua motivandu-te. Fa un obicei din a-ti incepe ziua cu recitirea motivului pentru care vrei sa atingi obiectivul si a pasilor mari, plus ceea ce ai de facut in ziua ce incepe acum. Iti va lua 2 minute, dar are puterea sa te motiveze si sa-ti dea energia necesara pentru a-ti duce la bun sfarsit treburile zilnice, incepand cu acele activitati ce te vor duce cu un pas mai aproape de tinta ta. Nu-ti irosi orele cele mai productive si mai pline de energie ale zilei facand lucruri neimportante.

4. Prima ora a zilei este ora puterii. Pentru ca pe parcursul zilei sa ai energia mentala si fizica necesara indeplinirii sarcinilor, incepe-ti ziua ca un campion. Ai 60 de minute ca sa te pregatesti pentru ziua ce urmeaza (mental, emotional, spiritual). Structureaza-le in acest fel:

  • 20 de minute de exercitii fizice, care te fac sa te simti fericit ( sportul declanseaza secretia de hormoni ai starii de bine, cunoscatorii stiu). Vei fi inspirat, concentrat, energizat, vei dobandi putere interioara si vitalitate.
  • 20 de minute invata ceva, citeste, studiaza ceva ce te intereseaza, asculta un audiobook, sau materiale informative legate de domeniul ce te preocupa. Poti studia un personaj din viata reala care a obtinut exact rezultatele pe care le vrei si tu; analizeaza-i tactica, strategia, metodele, obiceiurile, etc., pe care apoi sa le aplici si tu. (Daca citesti doar ce citeste toata lumea, poti gandi doar cat gandeste toata lumea. – Haruki Murakami)
  • 20 de minute de programare –  scrie in jurnal (fii recunoscator pentru tot ce ai realizat si ce e bun in viata ta – asta te va face fericit; revizuieste planul mare, aminteste-ti motivul pentru care lucrezi sa-ti atingi obiectivul – DE CE-ul, scrie-ti visele, etc.). Vei castiga emotie pozitiva si energie mentala. In cele 20 de minute de programare, revizuieste-ti programul zilei ca sa-l ai proaspat in minte si sa te concentrezi la a-l realiza (in viata si in business, concentrarea este mai importanta decat inteligenta).

5. Incepe si incheie ziua cu recunostinta. Recunostinta iti creste nivelul de fericire si de putere interioara si te ajuta sa te concentrezi pe ceea ce ai, nu pe ceea ce iti lipseste, pe cat de mult ai realizat, nu pe cat de mult mai e pana la final. Bucura-te de ce ai acum, nu astepta sa ai succes mai intai pentru ca apoi sa te bucuri de viata (bucuria te ajuta sa atingi succesul mai repede).

Concentreaza-te pe valoare, nu pe cost. (Warren Buffet)

6. Pregateste-te pentru victorie cu o seara inainte si cu o saptamana inainte. In fiecare seara scrie-ti programul pentru a doua zi, sau lista „to do”. Ceea ce tine de indeplinirea obiectivului tau cel mai important sa fie pe primul loc. In acest fel ai claritate si subconstientul tau va lucra peste noapte, iar a doua zi te va ajuta sa-ti respecti programul, sa gasesti o cale sa rezolvi toate treburile din lista, chiar si atunci cand apar distrageri sau situatii neprevazute. Probabil ca ai observat ca daca nu-ti planifici activitatile (preferabil in scris), vei reusi sa indeplinesti cam jumatate din ele si intotdeauna ramane ceva nefacut. Felul in care iti inchei ziua determina cum te vei simti in dimineata urmatoare. Duminica programeaza-ti saptamana urmatoare.

7. Adopta obiceiuri sanatoase seara, care te ajuta sa te trezesti entuziasmat, concentrat si energizat. Aloca pana la 30 de minute seara ca sa-ti planifici urmatoarea zi, scrie 3 invataminte pe care le-ai invatat azi, 3 lucruri bune care ti s-au intamplat, sau daca ai gresit ceva si cum poti corecta, sau cum poti lua decizii mai bune in viitor in situatii similare.

8. Sarbatoreste fiecare mica victorie. Acesti pasi zilnici si saptamanali de care vorbim reprezinta mici victorii atunci cand ii bifezi ca fiind realizati. Este important sa te bucuri de ei si sa folosesti momentul si pentru a vizualiza cum iti atingi telul. Poti sa-ti oferi chiar cate o mica recompensa, pentru a te simti si in acest fel stimulat sa mergi mai departe. (Recompensele ar fi bine sa nu fie alimente sau vreun viciu, ci mai degraba cateva minute pana la jumatate de ora in care sa faci ceva ce iti place mult).

9. Petrece-ti timpul facand lucruri care conteaza, care te ajuta sa te dezvolti si care te mentin concentrat la ceea ce ai de facut. Elimina influentele toxice care iti scad nivelul de fericire. Nu mai privi la tv programe daunatoare (violente, negativism), nu barfi, nu te (mai) plange de nimic, nu te victimiza. Mediul in care traiesti iti influenteaza felul de a gandi. Transforma-l in excelenta. Elimina vampirii energetici si petrece-ti timpul intre oameni pozitivi si cu oameni pe care ii admiri (daca e vorba de o personalitate la care nu ajungi fizic, stai in contact cu munca lui si studiaza-l). Inconjoara-te de oameni mai rapizi, mai destepti si mai eficienti decat tine, de la care ai ce sa inveti mereu si in preajma carora te simti inspirat si stimulat sa evoluezi. Construieste-ti zilele in jurul obiectivelor si prioritatilor tale. Fiecare zi e importanta; viata inseamna zilele in miniatura.

Nu e ceva mai inutil decat sa fii eficient la ceva ce nu era nevoie sa faci. (Peter Drucker)

10.  A doua runda de exercitii fizice. Pe parcursul zilei mai fa inca 20 de minute de exercitii fizice, plimbare, sau orice fel de miscare ce iti face placere, de preferat in aer liber pentru a te elibera de tensiunea fizica si mentala acumulata, pentru a fi sanatos, in forma, pentru a-ti stimula creativitatea si a te umple din nou de energie, pentru a fi mai fericit si a avea mai multa incredere in tine. Odata cu forma fizica, creste si productivitatea ta, claritatea, capacitatea de concentrare, energia, creativitatea, capacitatea de a inova, vei arata mai bine, te vei simti mai puternic. Din nou, cunoscatorii stiu ce inseamna si merita sa afli si tu ce poate face pentru tine o jumatate de ora de deconectare si schimbare de rutina si ritm in mijlocul zilei.

Cine transpira mai mult in practica, sangereaza mai putin in razboi (soldatii spartani)

11. Concentreaza-te pe un singur obiectiv pana il indeplinesti si spune NU la orice altceva. Concentreaza-te ca un maniac pe o singura oportunitate, nu cauta sa prinzi mai multi iepuri. Nu incerca sa fii bun la mai multe lucruri, ci sa fii extraordinar la unul singur. Calitatea executiei determina performanta. O singura idee executata perfect, poate sa-ti schimbe viata. Sa ai mereu in minte intrebarea: acest lucru/activitate ma ajuta sa-mi indeplinesc obiectivul, sau nu? Nu avem timpul necesar pentru toate lucrurile pe care ne-ar placea sa le facem. Cand spui da la ceea ce nu e important, spui nu la ceea ce e important.

12. Revizuieste-ti saptamanal planul. Aloca-ti timp ca la sfarsit de saptamana sa analizezi cat ai realizat din ce ti-ai propus pentru saptamana incheiata, ce a mers prost, ce trebuie revizuit, ajustat, daca a intervenit ceva neprevazut – bun sau rau – care trebuie luat in considerare si care te poate incurca sau ajuta, etc. Analiza si cuantificarea sunt importante; fara ele nu am sti daca am evoluat sau nu si cat. Scrie (in jurnal/agenda) o scurta descriere a fiecarei zile din saptamana trecuta (ce am facut bine, cu ce m-au ajutat reusitele, ce slabiciuni am si pot sa le imbunatatesc, cum mi-am petrecut zilele). Asta te face sa fii constient de viata ta si de calitatea zilelor tale. Apoi da-i o nota saptamanii si scrie o scurta descriere a ei (ai fost productiv, ti-ai atins sau nu obiectivele propuse duminica trecuta, etc.)

13. Intalneste-te saptamanal cu un om aflat pe acelasi drum. Poate fi partenerul de viata, cineva din familie, un prieten sau coleg, care vrea si el sa-si construiasca cel mai bun an de pana acum. Intalniti-va pentru o ora, poate la o plimbare in parc, si discutati despre acest plan comun, impartasiti-va experientele, obstacolele si evolutia, strategiile si planurile, incurajati-va reciproc si alimentati-va cu energie in ceea ce v-ati propus.

14. Invata cat mai mult. Ca sa-ti dublezi performanta, tripleaza investitia in cunoastere. Daca ai nevoie, urmeaza un curs, citeste carti din domeniul ce te intereseaza (cauta-le pe cele mai bune), asculta un audiobook, cauta materiale informative de orice fel pe internet si nu in ultimul rand invata de la persoana pe care ai ales-o ca model si care a obtinut deja rezultatele pe care le vrei si tu. Investeste in dezvoltarea ta personala.

Educatia formala te va ajuta sa-ti castigi o paine. Autoeducarea te va ajuta sa faci o avere. (Jim Rohn)

15. Obisnuieste-te sa gandesti cu propriul creier. Nu fi ecoul credintelor celorlalti. Gandeste singur, fii confortabil cu tine, fa ce simti, conform cu principiile tale. Tu stii cel mai bine ce e potrivit pentru tine. Pune-ti intrebari legat de orice si dezvolta-ti un instinct bun.

16. Fii generos. Este suficient pentru toata lumea si exista loc sub soare pentru fiecare. Ofera, nu doar lua, serveste cat mai multi oameni si ti se vor intoarce multe acte de generozitate cand te astepti mai putin si cand ai mai mare nevoie.

17. Fa sport. Misca-te, fa orice exercitii iti plac si creste-ti nivelul de sanatate si vitalitate. Este unul dintre cele mai importante obiceiuri, care merita efortul.

Nu e nici un castig sa fii cel mai bogat din cimitir. (Robin Sharma)

18. Fii consecvent in a fi cu fiecare zi mai bun. Progresul se compune din mici reusite zilnice; nu e nevoie sa faci in fiecare zi ceva maret. Daca indeplinesti zilnic 3-5 obiective (personale+profesionale), la sfarsit de luna si de an acestea vor face diferenta.

19. Iarta ca sa te eliberezi emotional. Unul din marile blocaje ale oamenilor cand vor sa evolueze este faptul ca nu pot ierta si nu se pot desprinde de trecut. Daca ti-ai pierdut increderea in tine si in oameni, ai fost tradat vreodata, trebuie sa lasi totul in urma pentru ca iti face mult rau. Este un bagaj pe umerii tai, care te blocheaza si nu te lasa sa inaintezi. Concentreaza-te de acum inainte pe ce ai de facut cu viata ta, nu pe ce fac sau au facut altii. Nu-ti pierde vremea cu ceea ce nu depinde de tine si cu ceea ce nu poti influenta si nu sta in puterea ta sa schimbi. Foloseste-ti timpul si energia pe a merge inainte. Mereu inainte. Ce a fost, a fost, e trecut, e mort. Concentreaza-te pe ce reactie este mai sanatos sa ai: sa nu pui la suflet, sa nu iei totul personal si sa traiesti asa cum simti ca vrea sufletul tau sa traiasca. Iertarea este un dar pe care ti-l faci tie insuti.

20. Analizeaza-ti periodic conflictele interioare. Aceste conflicte ne scad calitatea vietii pentru ca aduc in mintea noastra idei contradictorii. Asa cum am vazut in articolul Ideile limitative, felul in care ne distrug viata si cum putem sa le eliminam, poate fi gresita una dintre ideile contradictorii, sau ambele. Ele devin convingeri si daca nu sunt orientate spre progresul si binele nostru, nu ne lasa sa inaintam in directia dorita, iar in timp duc chiar la depresii si nefericire (ajungem sa ne dam seama ca viata noastra nu e cea pe care ne-o dorim). Practic, realitatea nu se suprapune peste felul in care vedem noi lucrurile. Cand detectezi un conflict interior, ai doua variante: fie sa modifici realitatea, fie sa iti schimbi povestea din minte, sa rescrii scenariul cu unul care te avantajeaza si te ajuta sa ajungi unde iti doresti.

  Nu ne face fericiti ceea ce obtinem, ci ceea ce devenim si ceea ce putem oferi datorita faptului ca am evoluat. (Tony Robbins)

Daca as fi scris articolul acesta in primele zile ale anului, s-ar fi suprapus peste listele de dorinte pe care toti le facem la sfarsit sau inceput de an. Iar atunci suntem plini de entuziasmul unui nou inceput, avem curaj, ne facem promisiuni si credem cu adevarat ca vom face anul care vine unul extraordinar. Dar adevarul este ca pe masura ce trec lunile, in viata fiecaruia intervin intamplari neprevazute care ne determina, justificat sau nu, sa ne abatem de la planul inceputului de an, sa amanam si, incet, incet sa ne pierdem entuziasmul si determinarea. Acum, insa, este cel mai bun moment pentru asa o analiza. Au trecut primele 2 luni ale anului. Daca la finalul lor nu ai avut macar o mica victorie, macar un pas spre cele mai mari 3 obiective ale tale de anul acesta, sau spre unul singur, inseamna ca undeva ai un blocaj care nu te lasa sa inaintezi si sa faci progrese. Mai sunt 10 luni din an si inca mai poti sa recuperezi timp. Daca pana acum nu ai avut niciun rezultat, este timpul sa schimbi abordarea.

Decide: mai lasi inca un an sa se piarda, sa fie doar copia celor de pana acum, sau te mobilizezi acum si adopti strategia de mai sus?

Sursa foto

CITESTE SI:

Programeaza-ti viitorul

(Re)Creeaza-ti viata

Strategia cu care sa faci din acest an cel mai bun an al tau de pana acum (I) – Scapa de frica de schimbare

Strategia cu care sa faci din acest an cel mai bun an al tau de pana acum (varianta extinsa)

150+ citate despre schimbare

100+ citate despre oportunitati

250+ citate despre viata

One thought on “Strategia cu care sa faci din acest an cel mai bun an al tau de pana acum (V) – 20 de obiceiuri ale oamenilor de succes

Lasa un comentariu cu parerea ta