De ce dietele dezechilibreaza si in final esueaza?

De ce dietele dezechilibreaza si in final esueaza

Mai jos gasesti un fragment din cartea „Slabeste sanatos mancand ce-ti place” (sau „Cea mai buna metoda de a slabi sanatos si a te mentine in forma pe viata”), pe care o poti descarca gratuit aici.

Diferenta dintre dieta si regim alimentar

In aceasta carte voi numi dieta regimul de slabire care dureaza putin si rezolva problema noastra estetica pentru urmatoarele saptamani sau luni. Istoria si probabil experientele tale au dovedit faptul ca, invariabil, dupa o dieta revenind la alimentele pe care le consumam inainte, ne ingrasam.

Voi numi regim alimentar sistemul de alimentatie pe care il transformam in stil de viata si ne identificam cu el zilnic. Regimul alimentar presupune echilibru calitativ si cantitativ si, asa cum am vazut mai devreme, nu este prea restrictiv iar in acest fel putem sa il urmam o viata intreaga. Nemaifiind nevoiti sa ne intoarcem la un stil de alimentatie anterior, nu ne mai ingrasam si ne putem mentine cu usurinta greutatea constanta pana la sfarsitul vietii.

Cu cat un regim de slabire este mai drastic, cu atat mai repede se pun la loc kilogramele date jos din greu, pentru ca este ca o joaca de-a metabolismul: in timpul regimului el este incetinit deoarece se consuma alimente putine, iar la revenirea la alimentele si cantitatile dinainte, corpul ia in greutate cel putin pana in momentul in care reuseste sa-si creasca din nou rata metabolismului.

Alimentatia trebuie mai intai de toate sa ne mentina sanatosi. In regimul alimentar pe care l-am descoperit si vi-l prezint mai jos nu vom avea o lista cu meniul pentru fiecare zi a saptamanii pe care sa o respectam, tocmai pentru ca va fi o schimbare pentru tot restul vietii. Trebuie sa intelegem si sa ne insusim principiul unei alimentatii sanatoase, apoi sa gandim in fiecare zi si mai ales in momente-cheie de genul punerii alimentelor in cos, al metodei de gatire sau al alegerii alimentelor.

Lucrurile sunt de fapt simple, nu trebuie sa fie ceva revolutionar sau nou inventat, care ne scapa de probleme peste noapte. Trebuie doar sa intelegem cateva lucruri esentiale despre alimente, corpul nostru si sanatate si apoi sa ne bucuram zilnic de gustul si culoarea din farfurie.

Regimul alimentar inseamna stil de viata in care mancarea ne aduce bucurii si este o placere. Pentru a slabi si a ne mentine in forma difera doar unghiul din care il privim.

De ce dietele dezechilibreaza si in final esueaza?

1. Cele mai multe programe de slabit se bazeaza pe infometare prin reducerea cantitatii de mancare si chiar a numarului de mese pe zi sau, in cazul celor disociate, prin ingerarea unui singur aliment pe parcursul unei zile

Daca am reduce la jumatate cantitatea de alimente pe care o consumam pe zi, chiar daca mancam aceleasi mancaruri, am slabi oricum si e logic (nu mai luam din mancare acelasi numar de calorii sau aceeasi cantitate de nutrienti). Daca mancam doar un tip de aliment intr-o zi (cazul regimului disociat), de asemenea slabim pentru ca organismul are nevoie de toate categoriile de nutrienti si in acea zi primeste unul sau doi in exces, fara sa-i primeasca si pe ceilalti.

Capcana tuturor acestor programe de slabit este faptul ca reduc rata metabolismului, adica viteza de digestie si de asimilare a nutrientilor.

Cum majoritatea dietelor nu prevad un program ulterior de mentinere a greutatii corporale, in momentul in care revenim la dieta normala si la cantitatile de alimente pe cale le consumam inainte, organismul primeste deodata mult prea multi nutrienti pentru rata scazuta a metabolismului la care s-a setat in saptamanile anterioare. Ritmul de asimilare a devenit prea scazut si corpul va stoca sub forma de grasime excesul de nutrienti din mancare.

Cresterea sau scaderea ratei metabolismului necesita timp.

2. Dietele nu sunt personalizate

Informatiile din carti sunt generale, iar oamenii au metabolisme, preferinte si obiceiuri alimentare diferite. In plus, putini sunt oamenii care nu au cel putin o alergie alimentara sau o intoleranta in jurul careia trebuie construita o dieta personalizata de catre nutritionist, sau de catre ei insisi.

3. Oamenii isi pierd entuziasmul pe drum

Daca nu desemnam la inceputul dietei o persoana apropiata care sa ne monitorizeze si sa ne incurajeze pe parcursul etapei de slabire si nu numai, riscam sa ne culcam pe laurii primei mici victorii: pierderea primelor 2-3 kg (in functie de cat de mult vrem sa slabim). Este foarte important sa continuam la fel de motivati pana cand am ajuns la greutatea si mai ales la forma corporala dorita.

Motivul principal pentru care oamenii renunta atat de repede la dieta si la programul de slabit este faptul ca se gandesc mai degraba la cat de mult mai au de slabit, in loc sa vada cat de departe au ajuns si cat de mult au slabit deja.

4. Ne inconjuram de tentatii alimentare

sau le permitem celor din familie sa manance in fata noastra alimente care noua nu ne sunt permise in perioada de slabire. Inainte de a incepe dieta sau regimul de slabire este foarte important sa discutam cu cei apropiati si sa le cerem sa ne ajute in ceea ce vrem sa facem si sa respecte eforturile noastre. Daca tii dieta impreuna cu partenerul de viata sau cu altcineva din familie, sansele de reusita sunt si mai mari.

5. Combinarea incorecta a alimentelor si/sau cresterea numarului de abateri mai ales dupa terminarea dietei,

respectiv in faza de mentinere a greutatii. Combinatiile alimentare grele, mancarurile care contin multe ingrediente ingrasa. Dar mai multe despre asta discutam ceva mai tarziu.

6. Omiterea unor mese pe parcursul zilei, 

mai ales a micului dejun. In prima parte a zilei in general muncim si consumam energia luata din mancare, iar in a doua parte a zilei efortul este mai redus. Deci daca dorim sa slabim, trebuie sa mancam in orele in care muncim cel mai mult si facem miscare sau sport, iar in orele de relaxare, mesele trebuie sa fie mult mai usoare.


Daca ti-a placut acest fragment din carte si il gasesti util, descarca gratuit cartea „Slabeste sanatos mancand ce-ti place” si afla cum imi mentin eu greutatea dupa ce am slabit si cum poti la randul tau sa slabesti si sa fii plin(a) de vitalitate incepand de azi.

Nu uita sa dai un share celor pe care crezi ca ii poate ajuta informatia.

Sursa foto

CITESTE SI:

Indicele glicemic. Care alimente ingrasa mai mult si de ce

Cum cresti metabolismul sau cum poti manca mai mult fara sa te ingrasi (12 metode)

Cum scapi de pofta de dulciuri

4 thoughts on “De ce dietele dezechilibreaza si in final esueaza?

Lasa un comentariu cu parerea ta