De ce fiecare om are nevoie de un regim alimentar personalizat pe care sa-l urmeze pe viata

death_to_stock_dinner_damo_8

Materialul de mai jos este un fragment din cartea „Slabeste mancand ce-ti place” sau  „Cea mai buna metoda de a slabi sanatos si a te mentine in forma pe viata”, pe care te invit s-o descarci gratuit si sa incepi cu ajutorul ei sa slabesti de azi.

In materialul trecut am inteles de ce dietele esueaza intotdeauna si de ce ne ingrasam la loc invariabil dupa ce revenim la stilul alimentar dinainte. Astazi vom intelege de ce varianta cea mai sanatoasa pe termen lung este sa adoptam un regim alimentar personalizat care nu fie prea restrictiv astfel incat sa ne devina stil de viata.

De ce fiecare om are nevoie de un regim alimentar personalizat pe care sa-l urmeze pe viata

Ma adresez persoanelor sanatoase. Dar chiar si in aceste conditii, exista diferente foarte mari intre starea fizica a oamenilor, metabolismele lor, predispozitii genetice, sensibilitati sau felul in care reactioneaza la anumite mancaruri sau nutrienti. De aceea, dincolo de rezultatele pe care le-am obtinut eu si cateva persoane pe care le cunosc, incerc in ultima parte a cartii sa te ajut sa-ti alcatuiesti singur(a) propriul regim alimentar si de viata tot in urma unor teste, ale tale. Numai asa vei obtine rezultate durabile, adaptate starii tale, preferintelor tale alimentare si nevoilor tale fizice.

Ce inseamna asta? Metabolismul este diferit de la un om la altul nu doar pentru ca digestia se produce mai lent sau mai rapid, ci si datorita activitatii fizice pe care o face fiecare, sau procentului de grasime si de muschi de pe corp.

Mai mult, daca doi oameni au aproximativ aceeasi conditie fizica, sunt sanatosi, au acelasi program si mananca identic cantitativ si calitativ, fiecare va reactiona diferit si va avea valori diferite ale parametrilor sangelui. Foarte multe se invart in jurul unui organ neglijat: pancreasul. El secreta insulina de cate ori ajung carbohidrati (zaharuri/glucide) in corp (in sange). Aici este diferenta uriasa dintre oameni: raspunsul insulinic.

Valorile normale ale glicemiei (glucozei din sange) sunt intre 70 si 99. Dar valori normale nu inseamna neaparat valori optime. Iar valori optime pot insemna lucruri diferite pentru diferiti oameni. Eu am de obicei glicemia foarte mica, apropiata de 70 si am avut in timp momente in care am simtit „o cadere de glicemie”, adica m-am simtit slabita si lipsita de vlaga.

Un sportiv de performanta care isi lucreaza intens muschii isi va alcatui meniul si mai ales aportul de carbohidrati in functie de secretia lui de insulina (iar medicul lui ii va masura dimineata mai multi parametri, nu doar glicemia). Daca secreta foarte multa insulina, inseamna ca nu tolereaza foarte bine carbohidratii si va avea in meniu mult mai putini decat un coleg al lui al carui raspuns glicemic este mai scazut. In acest caz, nu tolereaza inseamna ca pentru a atinge performantele sportive pe care si le-a propus, trebuie sa reduca aportul de carbohidrati la limita de jos a normalului.

Dar acestea sunt exemple extreme in care sportivii fac un efort fizic urias si isi solicita corpul in feluri diferite de ale celor care nu fac sport. Vreau doar sa ma folosesc de acest exemplu pentru a arata ca suntem diferiti si ca avem nevoi diferite, ca acest lucru este dictat de functionarea organismului nostru, de parametrii sangelui si de felul in care ne simtim.

Toate acestea au loc pe fondul unei mosteniri genetice pe care o avem fiecare si care tine de noroc. Mai nou exista teorii care sustin ca alimentatia si intreg stilul de viata ar influenta genele, dar inca nu m-am convins ca asta e realizabil intr-un interval scurt. Cred ca adaptabilitatea este un factor care are nevoie de timp mai indelungat, mult mai mult decat o viata de om.

De aceea retetele standard de slabire nu functioneaza. De aceea toate dietele esueaza si duc inevitabil la ingrasare. De aceea singurul lucru care functioneaza in slabire, in regimul alimentar si de viata este programul personalizat.

Poti sa-ti completezi informatiile pe aceasta tema citind si articolele de pe site:

Cum cresti metabolismul sau cum poti manca mai mult fara sa te ingrasi (12 metode)

Indicele glicemic. Care alimente ingrasa mai mult si de ce

Sursa foto

Lasa un comentariu cu parerea ta