Ce ne ingrasa

death_to_stock_dinner_damo_1

Fragmentul de mai jos este extras din cartea „Slabeste mancand ce-ti place” (sau „Cea mai buna metoda de a slabi sanatos si a te mentine in forma pe viata”), pe care o poti descarca gratuit aici.

Ce ne ingrasa

  • Cantitatile mari din orice aliment, chiar daca e cel mai sanatos.
  • Painea, cartofii, orezul alb, pastele albe si porumbul amestecate cu alimente grase.
  • Zaharul si carbohidratii in general.
  • Grasimile animale in exces (din carne – mai ales din cea grasa si din lactatele integrale). Chiar daca regimul alimentar prezentat in continuare in aceasta carte include carne si grasimi, cu conditia sa fie combinate corect in cadrul unei mese, totusi trebuie sa alegem carnea slaba si preponderent uleiuri vegetale in locul grasimilor animale, deoarece grasimile animale in cantitati mari pot altera in timp starea de sanatate, inclusiv circulatia sangvina si contribuie la aparitia celulitei.
  • Sucurile carbogazoase sau necarbogazoase imbuteliate, din comert, precum si cele denumite ceaiuri. Singurele sucuri bune de baut din comert sunt cele care contin 100% fruct sau suc de fruct. Totusi, adevaratul suc de fructe este cel proaspat stors de noi acasa, baut in limita a 2-3 pahare pe zi, fara zahar adaugat. El prezinta si avantajul ca putem combina oricate feluri de fructe si eventual legume/zarzavaturi/germeni ca sa obtinem o bautura cu adevarat gustoasa si sanatoasa, care ne ofera si foarte multe enzime ce ajuta digestia. (Atentie la fresh-urile din locurile publice pentru ca foarte multe contin zahar adaugat).
  • Mancatul direct din punga/cutie (mancam mai putin daca ne turnam o portie mica intr-un recipient cat mai mic).
  • Produsele dietetice (calorii putine, fara zahar, fara grasime – pentru ca ni se pare ca putem manca mai mult). De fapt ele sunt o capcana deoarece orice aliment care are zahar putin, va avea probabil grasime mai multa si invers; ca sa fie scoase grasimea sau zaharul dintr-un aliment, ele trebuie inlocuite cu altceva si in general substantele de “umplutura” sunt din categoria grasimilor sau din cea a zaharurilor, dar unele ieftine si de o calitate slaba.
  • Deshidratarea – pentru ca ficatul nu poate procesa bine grasimile in lipsa de suficienta apa in corp.
  • Sa sarim peste mese (asa cum am explicat deja, corpul devine bulversat si isi incetineste metabolismul; omiterea meselor il face sa creada ca e foamete si la urmatoarea masa va stoca o parte din nutrienti sub forma de grasime pentru urmatorul interval de „foamete” – adica pentru urmatoarea data cand sari peste o masa.
  • Lipsa de somn – pentru ca mancam mai mult din cauza ca ne lipseste energia.
  • Lipsa unui procent necesar de proteine in alimentatie. Corpul consuma mult mai multa energie ca sa digere proteinele. Daca nu mancam suficiente, cam 30-40% din hrana, vom manca mai multi carbohidrati care ingrasa si in plus nu folosim prea multa energie ca sa-i digeram.
  • Alimentele cu indice glicemic (IG) mare. Acestea sunt alimentele care declanseaza un raspuns insulinic mare si foarte mare atunci cand le mancam. Ele stau la baza regimului alimentar prezentat in aceasta carte si dezbatem subiectul pe larg in capitolul urmator.

In concluzie, stilul de viata modern mult prea agitat, in care nu avem timp sa bem apa, sa dormim suficient sau sa savuram linistiti mancarea este la fel de raspunzator de ingrasare cum este mancatul in exces, sau alimentele dietetice care sunt doar o pacaleala. Cele mai bune mancaruri sunt cele simple, preparate prin metodele clasice: coacere, fierbere, inabusire.

CITESTE SI:

Indicele glicemic. Care alimente ingrasa mai mult si de ce

Cum cresti metabolismul sau cum poti manca mai mult fara sa te ingrasi (12 metode)

Cum scapi de pofta de dulciuri

Lasa un comentariu cu parerea ta